Blog post

Gastblog: op Bali tijdens de aardbeving

18 september 2018Marcelina

Vandaag weer een gastblog over een reis en dat is dit keer wel een heel bijzondere reis. Laura was namelijk op Bali toen er op Lombok een aardbeving was. Dit voelden ze ook op Bali. Hoe dat ging en hoe het verder op Bali was, dat lees je hieronder:

Bali

Door Laura Barraco

Dit jaar ben ik op reis geweest naar Bali. Dit was mijn tweede keer op het prachtige Bali. In deze blog ga ik vertellen met wie ik ben geweest, hoe lang ik ben geweest en wat ik allemaal heb meegemaakt.

Met wie en hoe lang?

Ik ben vijftien jaar, dus ben ik met mijn ouders naar Bali gegaan. Aangezien ik nog op school zit zijn we aan het begin van de zomervakantie gegaan. De reis duurde 15 dagen met vliegen erbij. We vlogen met de KLM en maakten een tussenstop in Singapore.

Aardbevingen

Als jullie het nieuws een beetje gevolgd hebben, hebben jullie vast meegekregen dat er verschillende aardbevingen op Bali en Lombok zijn geweest. Ik heb er gelukkig maar eentje meegemaakt: de allereerste. De aardbeving op Lombok was 6.4 op de Schaal van Richter en de schok op Bali was 5.5 op de Schaal van Richter. Best een zware dus. Wij lagen nog in bed en het hele bed begon te schudden, best wel schrikken. Het hotel bevestigden ons vermoeden en zeiden dat het een aardbeving was. Gelukkig was het snel duidelijk dat er geen tsunami gevaar was. Toen wij weer veilig in Nederland waren zijn er nog meer aardbevingen gekomen, die sterker waren dan de eerste.

Wat heb ik allemaal gedaan?

We sliepen in hotel Tonys Villas & Resort in Seminyak. Seminyak is een leuk levendig stadje met leuke winkels en restaurants. De eerste keer dat we buiten Seminyak gingen, was toen we een scooter hadden gehuurd. Een scooter is daar meteen een motor met een vermogen van 125cc. Ikzelf vond Bali vanaf een scooter veel leuker dan vanuit een auto omdat je dan al meteen in de mooie natuur rijdt. We zijn naar verschillende tempels geweest waaronder Tanah Lot. Dat is een tempel die in het water ligt, echt een indrukwekkend gezicht. We zijn ook nog drie dagen naar ubud geweest, waar we verbleven in hotel Barong and spa. Daar kregen we een upgrade naar een bungalow met een privé zwembad. We begonnen met de Campuhan Ridge walk. Dat is een wandeling waar je langs een speciaal soort gras loopt en op het einde uitkomt bij mooi rijstveld uitzicht waar je in een restaurant lekker iets kan eten en drinken. Als tweede zijn we een rijst wandeling gaan maken. De volgende dag zijn we met een taxi naar tegalalang geweest. Dat zijn rijstterrassen waar je ook tussendoor kan lopen. Je hebt daar een mooi uitzicht. Ik heb daar ook over de rijstterrassen geschommeld. Dat is zeker een aanrader. In de middag zijn we naar het dorpje Sayan gelopen. Op een gegeven moment liepen we op het platteland en kwamen we geen enkele toerist meer tegen. De derde dag zijn we naar Jungle Fish gegaan. Dat is een club die midden in de jungle ligt met een geweldige infinity pool. Weer terug in Seminyak zijn we naar een beach club geweest. Potato Head heeft ook weer een infinity pool, maar dit keer met uitzicht over het strand en de zee met wilde golven. De bediening is hier heel goed en om 18.15 heb je daar een mooie zonsondergang. Verder zijn we ook nog een middag naar Kuta geweest. Op Bali is er een bus genaamd de Kura Kura bus, die belangrijke toeristische plaatsen met elkaar verbindt. Deze hebben wij dan ook genomen om in Kuta te komen. Daar hebben ze grote shoppingmalls met alle winkels die wij hier ook hebben. Voor de rest hebben we gewoon lekker bij het zwembad gelegen.

Hotspots

– Potato Head beach club voor zon lekker eten en mooie zonsondergang
– Jungle Fish voor een geweldige zwembad ervaren in de jungle
– Café Bali in Seminyak voor heerlijk eten in een leuk uitziend restaurant

______________________________________________________________

Wauw! Bali lijkt me echt een heerlijke bestemming waar ik zeker eens heen zou willen!

Ben jij al eens op Bali geweest?

Comments (4)

• Deborah

18 september 2018 at 11:45

Wauw, wat een bijzondere maar toch ook wel enge ervaring. Maar zo te zien heeft het je reis niet beïnvloed.

• Maaike | Travelbliss

19 september 2018 at 08:29

Wat heb je een mooie avonturen beleefd en gelukkig niet teveel last gehad van de aardbevingen.

• Janet | thatonetime

19 september 2018 at 19:22

Oh heerlijk zeg (op de aardbeving na)… Het lezen van deze blog doet veel herinneringen naar boven komen. Ik was zo’n zes jaar geleden op Bali en vond het er heerlijk (en nog relatief rustig!).

• Rory

20 september 2018 at 13:40

Een stuk of vijf keer. In Tuban (naast Kuta, heel dicht bij de luchthaven) verbleven we altijd in het waanzinnig fijne hotel (laagbouw, maximaal een verdieping) Santika Beach. Sinds de geboorte van ons dochtertje zijn we er niet meer geweest. We hadden het haar heel graag laten zien, maar helaas is het hotel gesloopt omdat het plaats moest maken na al die jaren voor wat anders (en moderners). Zó jammer. Tegen de tijd dat we weer naar Bali gaan zal het vast heel anders zijn dan in 2009 / 2010 (de laatste keer dat we er zijn geweest).