Blog post

Terceira dag 1 & 2

18 juli 2018Marcelina

Vandaag deel ik weer iets meer over onze vakantie naar Terceira. Ik beschrijf dag 1 & 2 en vertel wat we zoal gedaan hebben daar. Wil je weten waarom Terceira nou zo leuk is, dan raad ik je aan om HIER te klikken voor een overzichtje.

Terceira dag 1

We moesten al vroeg opstaan (3 uur), omdat we rond 7 uur zouden gaan vliegen. We parkeerden onze auto bij Schiphol en vanaf daar begon onze reis. De vlucht verliep voorspoedig, maar ik had er nooit bij stilgestaan dat de tijdzone wel eens heel anders zou kunnen zijn daar in die grote Atlantische oceaan. Dus toen het op ons horloge al bijna 11 uur was, riep de piloot om dat we rond 8.50u lokale tijd op Terceira zouden zijn. Twee uur verschil dus. Voor ons niet heel erg, want des te langer duurde onze dag daar haha. Het nadeel was wel, dat wij trek kregen, maar dat restaurants pas 13u lokale tijd open gaan. Dus we moesten echt eventjes wachten.

Gezien onze korte nacht, zijn we na de lunch even gaan slapen. Om 16u hadden we een TUI meeting, waar we alles kregen te horen over de mogelijkheden op het eiland. Wij boekten daar een dagtour over het eiland en een walvistocht op het water. Daarna zijn we naar een supermarktje gelopen die vlakbij zat en in de avond hebben we wat gewandeld rond het hotel en mochten we aanschuiven bij het diner. Deze dag was dus niet zo heel bijzonder  haha.

Terceira dag 2

Deze dag gingen we de stad zelf in. We verbleven in Angra do Heroismo en dat is de hoofdstad van Terceira. We hadden gehoord over een lokale markt en een botanische tuin, dus dat gingen we verder onderzoeken haha. We zijn hier lekker lang gebleven. Ook hebben we de haven ontdekt en wat kleine winkeltjes. Ik laat de rest zien in foto’s:

Verder hebben we lekker bij het zwembad gelegen deze 2 dagen. Daar was het ook echt weer voor 🙂

Waar ga jij heen deze zomer?

Comments (19)

• Sanne Grieten

18 juli 2018 at 10:39

Ik ben vorige maand naar de Azoren geweest, maar jammer genoeg heb ik Terceira niet gedaan. Daar baal ik eigenlijk wel een beetje van! Hoe dan ook, lijkt me heel leuk en mooi daar 🙂

• Jouvence

18 juli 2018 at 10:47

Erg mooie foto’s heb je gemaakt, ziet er heerlijk uit daar! Ik zou daar ooit ook wel eens heen willen.

18 juli 2018 at 11:00

Zeker eens doen ☺️

Oh wat gaaf! Welk eiland was jij? Terceira is heel mooi en de moeite waard om eens te bezoeken ☺️

• Julie

18 juli 2018 at 11:18

Ik moet toegeven dat ik even moest opzoeken waar Terceira ligt! 🙂 Je hebt echt leuke foto’s gemaakt!

18 juli 2018 at 11:19

Dankjewel! In mijn vorige post had ik het ietsje uitgebreider beschreven, maar ik zal het er voortaan weer bijzetten haha! Het ligt ook zo verstopt op de kaart 😉

• nicole orriens

18 juli 2018 at 11:36

Wauw, ik vind het mooi zoals dat fruit daar allemaal hangt zeg!

18 juli 2018 at 11:48

Zeker gaaf he ☺️

• Manon

18 juli 2018 at 13:22

Wauw, wat is het mooi op de Azoren! Ik ben er nog nooit geweest maar het staat wel hoog op m’n lijstje hoor.

• Anja

18 juli 2018 at 13:25

Wat ziet dat er mooi uit. Wij gaan een paar daagjes naar Duitsland

18 juli 2018 at 13:42

Zeker eens heen gaan 😉

Leuk! Ik ook binnenkort 😉

• Stefaan De Winter

18 juli 2018 at 14:27

wat een leuke foto’s ik krijg direct zin om te vertrekken! leuke post!

• Marjolein Goedhardt

18 juli 2018 at 14:37

Wow toffe foto’s wat zul je daar genoten hebben. Heerlijke plek en leuk om mee te kijken

18 juli 2018 at 15:02

Dankje 😉

• Merel

18 juli 2018 at 17:29

Wat een onwijs mooie foto’s! Terceira lijkt mij een hele mooie vakantie bestemming!

18 juli 2018 at 17:37

Dat is het zeker! Dankjewel 😉

• Dhini

19 juli 2018 at 09:12

Dit eiland ken ik niet, net even googelen. Wat prachtig. Zeker om een keertje te gaan bezoeken.

• Bianca Schrijft

25 juli 2018 at 13:34

Het ziet er echt onwijs mooi uit. Ik had nog nooit van Tereica gehoord, maar deze komt wel op mijn lijstje van plekken die ik wil bezoeken.